Saturday, February 7, 2009

Ini Malaysia ke Gaza?

Cukuplah sekadar aku memerhati.

Nanti dikata lebih sudu, dari kuah.




Hasil pemerhatian ;

Kulit sawo matang.

Hidung pun tak berapa mancung.

Mulut laung "Allahuakbar! Allahuakbar!", tangan tunjuk jari hantu.

.

.

.

Melayu.



HER : Teringat pulak main permainan 'kerusi muzik' kat sekolah tadika dulu. Rebut-rebut nak duduk kat kerusi bila muzik tiba-tiba berhenti. Sampai bergaduh tarik rambut, bertolak-tolak dan bertumbuk dengan Bavani si rambut kerinting dan berbau minyak kelapa.

9 comments:

  1. Melayu sama melayu bergaduh...cina dan india gelak besar..
    Sedih dan sebak dihatiku melihat kebodohan bangsa sendiri..

    ReplyDelete
  2. hye...thanks for visiting my blog =P cara nk sebutnye ci-a :)

    ReplyDelete
  3. inilah drama politik negara kita...kita sebagai rakyat yang jauh dari Perak ni hanya sekadar memberi pandangan saja...kasihan pada mereka. Ada kepentingan masing-masing kan...tapi, kita selaku rakyat, janakan ekonomi sebaik mungkin. Tak perlu fokus sangat dengan perang saraf politik Malaysia ni...

    Apapun, nantikan episod selanjutnya dalam sinetron politik Malaysia ni...

    ReplyDelete
  4. malas nak komen... fikir lah sendiri hehe

    ReplyDelete
  5. sedey kan? semua melayu....masa tgk news tu ....mulut ni tak habis2 duk sebut ....melayu...tu melayu...melayu lagi.....huwaaaa.....arggh.....tidakkk.....

    ReplyDelete
  6. xkan melayu hilang di dunia..tp melayu sdn yg menghakis pepatah ni sedikit dmi sdkit..takut nnt jadiknya melyu sudah tiada

    ReplyDelete
  7. pelik sbenarnyer memikirkan jiwa org yg baring atas jalan tu... dier ingat dengan berbaring atas jalan bleh selesaikan masalah ker?...

    kawan2 semua, cukup2 ah politik atas jalan ni... jgn sampai jadi mcm Thailand baru kiter nak menyesal...

    Negara kiter ader saluran perlembagaan dan undang2 yg shumul, so kenapa perlu wat mahkamah atas jalan..Klu rasa undang2 tidak adil, apa yg mereka buat di atas jalan itu, lebih tidak adil. Menyusahkan semua org.

    Yg peliknyer, salah sorang perusuh yg ditangkap tu orang indon... apa dier buat berarak kat Perak tu, mengundi pon tak layak... or sekarang nak wat perarakan pon bleh upah mat indon (ingatkan mat2 indon just wat bangunan n kerje kat kadang sawit jek)

    Zul: Tak kuasa aku nak berpanas, bersesak, berperang dan menjerit tgh jalan...

    Daulat Tuanku...

    ReplyDelete
  8. anon : dah terhantuk nanti, baru nak tergadah. macam tu lah orang kita.

    ciarexoxo : hi ci-a!

    alhussaini : jangan ingat indon je ade sinetron. huu

    aziyana : pepatah tu bole pakai masa zaman hang tuah je kot. sekarang dah tak berapa relevan dah.

    zul : terlalu ikut hati dan perasaan, rasional pun hilang. daulat tuanku..

    ReplyDelete
  9. zino : ye lah nabil err.. zino. lu fikirlah sendiri. huu

    sha : orang melayu kita jugak. huu

    ReplyDelete

Tak baik marah-marah, tau. Cepat kedut nanti.