Saturday, September 27, 2008

Sneak Peek II

Tik.. tok.. tik.. tok..

Wahhh.. rasanya macam cepaaat sangat masa berlalu. Pejam celik.. pejam celik.. nak abis puasa dah. Pastuh, raya. Pastuh, nak tawen dahhh. *sengih kerang busuk*

Seperti yang dijanjikan, ini Sneak Peek II. Maaf kalau agak kelam-kelibut jer rupanya. Samalah macam rumah aku yang bagai dilanda bapak garuda sekarang nih. Penuh dengan barang-barang. Sampaikan nak duduk pun tak tahu nak letak punggung kat mana (ehh.. ehh.. tak sudah-sudah nak cakap pasal punggung.)


Operasi mengecat rumah oleh abah. Dah berhabis RM 750 upah orang cat bahagian luar rumah, dalam rumah, terpaksa laa abah membanting tulang empat kerat sendiri. Apa yang lawak, dalam pada mengalih-alih perabot, maka 'terbuka' lah segala aib yang ada. Rupa-rupanya, selama nih abah cat dinding ikut celah-celah perabot jer pasal tak larat nak alihkan. Habis nampak segala dinding yang compang-camping bila perabot dah takde. Ada kaler biru, kaler krim, kaler kelabu (sebab berdaki.) Sekali pandang, macam mural tak siap pun ada.


Masih ada orang-orang taman yang bemurah hati. Kali nih, jiran sebelah pulak sponsor telur dan minyak masak. Alhamdulillah, murah rezeki.


Bala tentera sedang dikerah untuk membungkus kerepek-kerepek sponsor. Yang baju hijau tuh, paling kepoh. Buat keja sikit, nak pengsan laa, apa laa. Masa bungkus kerepek, yang dibungkus lain, yang masuk mulut dia lain. Patut laa kerepek cepat habis.


Bilik tidur pengantin selepas make-over. Preview sikit dulu. Bagi saspen. Fresh idea daripada bakal pengantin sendiri (iaitu aku yang sangat berbakat dan hebat =p). Sekarang nih, bilik ini kelihatan sangat nyaman.. dan mempesona.. dan wangi.. dan romantik.. dan oh, sexy! (ehem)


Inilah dua benda yang membuatkan aku jatuh cinta (untuk ke-berapa kali ntah) dengan pelamin sendiri. Chandelier yang chun dan garden lamp yang vogue da vast. =) Memandangkan tarikh kawen jatuh pada hari raya, maka wedding planner dan konco-konco nya dah datang awal siapkan pelamin. Dorang pun nak balik raya jugak. Takkan laa Raya I dah nak kena datang bertukang, kan..


Sambung nanti pulak yer.. daaaaa!

No comments:

Post a Comment

Tak baik marah-marah, tau. Cepat kedut nanti.