Sunday, October 5, 2008

Rasa macam mahu kahwin setiap hari :p

Letih dan penat masa hari perkahwinan memang tak boleh cakap lah. Lagi pulak, masak sendiri, memang tunggang-langgang mengemas lepas tu. Habis satu rumah dengan pengantin sekali kena bentan chiikugunya.

Penat-penat pun, part paling best masa bukak hadiah! *senyum sampai belakang telinga* Hilang semua rasa penat masa dok tergedik-gedik belek hadiah kahwin.

Jemputan yang datang sampai 2700 orang, kamu bayangkan je lah menggunung mana tingginya hadiah kami dapat. *kembang hidung pulak* Terima kasih semua.

rec 142Nak tepek satu-satu gambar, tak kuasa lah aku kan.

 

Meh aku senaraikan je. Mana tau kot-kot boleh jugak bagi idea kat kamu nak bagi hadiah kahwin kat saudara-mara dan sahabat handai. Yang macam istimewa dan unik sikit aku masukkan dalam senarai ni lah ye.

1. Microwave oven (Aku dapat 2 bijik sekali ko! Mak Abah bagi. Satu lagi, makcik kesayangan; Cik Noi. Tamak aku jadiknya. Dua-dua aku nak pakai terus.)

2. Juicer (Mengenangkan aku ni suka sangat minum jus oren. Adik-adik aku kemain comel lagi kumpul-kumpul duit belikan sebagai hadiah kahwin aku. Haruslah aku terharu, kan.)

3. Vacuum cleaner (Bahagia. Tak payah sapu lantai :p)

4. Heater (Pun dapat 2 bijik!)

5. Breakfast maker (Oven + coffee maker. 2 dalam satu lah kiranya.)

6. Coffee maker (Ada 3 bijik! Sudahnya, aku buat kopi cara tradisional je.)

7. Toaster (Paling banyak. Ada 8 bijik kalau tak silap aku. Macam-macam jenama ada. Dari Pensonic sampai lah ke Global.)

8. Rice cooker ( Ada 5 bijik. Semua lawa-lawa dan branded pulak tu. Rambang mata aku dibuatnya.)

9. Stove (Ingatkan besar gini, takde orang bagi. Sekali dapat, 3 bijik! Ambik ko.)

10. BBQ set. (Adik-adik junior sekolah bagi. Gigih lah korang mengusung benda alah ni, kan.)

11. Cerek (Dapat 3. Satu yang biasa, lagi 2 guna elektrik.)

12. Jam dinding (Ada 5. Paling best, ada satu tu import khas dari Jepun. Thanks Baity-kus! Ada satu lagi warna merah. I like!)

13. Kristal (Dapat 2 bijik. Gila takut aku nak pegang, ok. Takut pecah. Dah la sangat cantik. Satu dari Austria, satu lagi dari UK. Mana aku tak cuak. Kalau pecah, tak ke naya.)

14. Lesung batu (Sangat suka! Boleh tumbuk sambal belacan tiap hari.)

15. Laundry basket (From my favorite girls. Sangat kiut.)

16. Hot pink sexy night dress (Thanks Hani! *I’m blushing!*)

17. Set pinggan mangkuk dan teko cawan jenama Claytan. (Corak polka dot dan bentuk square yang sangat rare. I jatuh cinta banyak kali, ok.)

18. Set gelas + cawan warna-warni pelbagai corak. (Dapat lebih daripada 20 set.)

19. IKEA Canister set. (Sukeeeeeee!)

20. Duit $$$$$$$$$$

 

Terima kasih sekali lagi.

Lengkap lah rumah yang bakal kami duduk nanti. Tanpa kamu, siapalah kami. *Terharu habis ni. Mata terkelip-kelip tahan air mata.*

rec 137Kita sudahi dengan gambar pengantin lelaki saya yang sedang melalui aktiviti kerahan tenaga. Apa boleh buat, dah nama pun kahwin dengan orang Johor. Gini lah adatnya :p

No comments:

Post a Comment

Tak baik marah-marah, tau. Cepat kedut nanti.